3 Ağustos 2011 Çarşamba

Sabırlı Olmak Ya Da Olmamak

İnsan her daim ruh hali bir başka kalıbı alabilecek, evrende var olan en donanımlı varlık…
Öyle dolup taşarız ki bazen birden fazla duyguyu aynı anda içimizde barındırırız. İşte o anlar en tehlikeli olan anlardır... Olumlu düşünmeye, öfkesini bastırmaya çalışmalı olan insan, en çok o dolup taşdığı anlarda zorlanır. Hakim olamaz kendine, hükmedemez beynine eline koluna diline... İnsan dediğin kendini frenlemeyi bilecek arkadaş. Sözünü ettiğim o en zor anlarda tutumlarını düşünerek sergileyecek. Gerekirse birden fazla düşünerek. Ki pişmanlıklar sıralanmasın. İnsan en çok bu zamanlarında pişmanlıklarını yaratır. Bu da o anlarda düşünebilme özelliği göz ardı etmesinden ileri gelir. Düşün insan düşün… Ne demeliyim, ne yapmalıyım diye… Ama sabırsızız, tepkilerimizi acele veririz. Acele işlerde çoğu zaman anlık fikirlerden oluştuğundan yanlışlar doğurur. Bu yüzden sabırlı bir insan olmalıyız. Eğer aceleciysek bir dönün geçmişinize bakın bu durum neler doğurmuş. Ondan sonra sabırlı ya da sabırsız olmak size kalsın. Ben böyleyim napayım diyen insanlar var. Duyuyorum... Ben böyleyim, benim kişiliğim bu, yapım böyle diyenler işte siz aynı zamanda tembel insanlarsınız. Üşengeçsiniz. Gelişmek için değişmek gerektiğini bilmeyen ya da unutan grupsunuz. Hemen sunmuş olduğunuz bahaneleri yutup, silkelenin. Her şey kişinin elindedir… Değişmekte, yerinde saymakta… Şimdi ben susuyorum ve sizi kendinizle baş başa bırakıyorum...

2 yorum:

Erdi Karadeniz dedi ki...

Çok doğru. Ders alınası bir yazı bu. Güzedi. Tebrikler...

Tuba Genç dedi ki...

Çok teşekkür ederim efendim:)