6 Ağustos 2011 Cumartesi

Yalnızlık...

Yalnızlık. Nedir bu isyanı yalnızlık.
İnsanoğlun en büyük  korkularından biridir. Günümüz gençliğinin en gözde isyanlarındandır. Hemen hemen herkeste içten içe bir yalnız kalma korkusu vardır. Bu korku büyüyüp bir psikolojik hastalık haline gelebilmektedir. Gözünde gereksiz yere durumu büyütenler frene basmalıdır.
Kimileri de hoşnuttur bu durumdan ama benim izlenimime göre bu çok küçük bir azınlıktan ibaret.
Literatürlerde yalnızlık, bir duygu ve ruh hali diye geçiyor. Yoğun yaşanan bir duygudur. Yalnızlık psikolojisinin birçok çeşidi vardır…
Bu konuda benim de bir sitemim var. Bazı insanlar yalnız olmadıkları halde yalnızlıktan yakınıyor. İçsel yalnızlığını beyninde her geçen gün besleyerek yetiştiriyor. Ardından insanı yavaş yavaş saran bu duygu zamanla bir hastalığa dönüşüyor. Melankolik insanları sevmiyorum...
Ah birde gerçek yalnızlar var. Bakın onlara sözüm yok. Onlar yaşar bu duyguyu taa derinden…

Nazım Hikmetin de dediği gibi;

Bilmezler yalnız yaşamayanlar,
Nasıl korku verir sessizlik insana;
İnsan nasıl konuşur kendisiyle;
Nasıl koşar aynalara,
Bir cana hasret,
Bilmezler.
Garibim,
Ne bir güzel var avutacak gönlümü bu şehirde,
Ne de tanıdık bir çehre.

4 yorum:

Erdi Karadeniz dedi ki...

Bi bölüm de kendimi gördüm :)

Yalnız olmayan bir yalnızım ben!
:D

Tuba Genç dedi ki...

:D Sana bravo :D

Hayal Kahvem dedi ki...

Selam Tuba,
En güzel yanlızlık şiirlerinden birini yazsam bloğunuza ne dersiniz?

"Yalnızlık paylaşılmaz,
Paylaşılırsa yalnızlık olmaz."

Peki bu minik şiiri kim söylemiş? Keşke "ben" diyebilseydim.. Elbette Özdemir Asaf:)

Hayal Kahvem dedi ki...

Yoo.. Olmadı Tuba.. Hem yanlış yazmışım.. Hem de şiirin tamamına kıyamadım:)Buyrunuz:

Yalnızlık Paylaşılmaz

Yalnızlık, yaşamda bir an,
Hep yeniden başlayan..
Dışından anlaşılmaz.

Ya da kocaman bir yalan,
Kovdukça kovalayan..
Paylaşılmaz.

Bir düşün'de beni sana ayıran
Yalnızlık paylaşılmaz
Paylaşılsa yalnızlık olmaz.

Özdemir Asaf